سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...


حتماً تا حالا با این صحبت ها روبرو شدین !؟

ترتیب سوره های قرآن در زمان رسول خدا (ص) اینگونه نبوده !

بعد از رحلت پیامبر ترتیب بعضی آیات جابجا شده و قرآن واقعی اون قرآنی که نزد امام زمان (عج) است و هنگام ظهور اون رو ارائه میکنه!

توی بعضی کتاب ها از جمله کتاب درسی دبیرستان نوشته شده در جنگی که در زمان اولین مدعی خلافت بقوع پیوست پس از شهادت 70 نفر از حافظان وحی به فکر جمع آوری قرآن افتادن و قرآن کنونی جمع آوری شد !

بعضی از این نظریه ها چنان در بین عموم جا افتاده که بعضی دوستان مذهبی ما از رد این صحبت ها تعجب می کنن و این انگیزه من رو برای ورود به این بحث بیشتر کرد و از شما دوستان عزیز هم تقاضا دارم که نظر خودتون را بعد از مطالعه بحث بنویسین تا در ادامه مطالعه روی این موضوع کمک بکنه.

مسجد دانشگاه تهران 

قرآن در آیه 82 سوره نساء می گوید چرا در قرآن تدبر نمی کنید تا به هماهنگی بین آن دست پیدا کنید.
تدبر به معنای فهم مقایسه ای است و هنگامی که دو شیء موجود باشه تدبر معنا پیدا می کنه و میشه اون رو تو قرآن به دو بخش تقسیم کنیم : 1- تدبر موضوعی 2- تدبر ترتیبی

اگه در تدبر بین سوره ها و آیات بین آنها هماهنگی دیده شد متوجه می شیم که این کتاب، کلامی بشری نیست و کلام الله است. پس طبق قرآن تدبر و فهم مقایسه ای قرآن باید منجر به پیدا کردن هماهنگی آیات و سوره ها بشه نه اینکه بگیم به هر حال ترتیب آن اینگونه نبوده و قرآن اصلی بدست امامان است و . . .

قرآن را نباید مانند مجموعه مقالات با سوره هایی با مضامین متفاوت نگاه کنیم بلکه باید مثل یک کتاب به اون نگاه کرد و خود قرآن گفته به آیاتش تکه تکه نگاه نکنیم بلکه رویکرد ما با اونها باید یه رویکرد جمعی باشه.

خداوند در قرآن فرموده " انا له لحافظون " و خداست که قرآن را حفظ می کند نه کسی دیگر و باز در سوره قیامه خداوند فرموده جمع قرآن با ماست.

میدونید سوره حمد اسم دیگه اون فاتحه الکتاب ذکر شده، خوب باید پرسید این اسم از کجا اومده ، این نامگذاری حکایت از یک کتاب میکنه که در اون زمان وجود داشته.

آیات تحدی خطاب به کافران گفته که اگه راستی صحبتتون رو می خواهید اثبات کنید که قرآن بشری است و آسمانی نیست 10 تا سوره مانند سوره های اون بیارید و این سوال مطرح میشه که اگه سوره ها جمع آوری نشده بود و مثلاً 60 سوره جمع آوری شده نباشه چگونه چنین آیه ای به رسول خدا وحی شده است.

                                                                   

ادامه مطلب...


ارسال در تاریخ شنبه 87/12/10 به قلم حسین


در باب فضائل حضرت محمد صلی الله علیه و آله:

حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: حق تعالی من و امیر المومنین را از یک نور خلق کرده و از برای ما دو نام از نام های خویش را اشتقاق کرد. پس خداوند صاحب عرش محمود است و من محمدم و حق تعالی علی اعلی است و امیر المومنین علی علیه السلام است.

حضرت محمد(ص)

در باب کرامت امام حسن مجتبی علیه السلام :
یکی از غلامان امام حسن مجتبی در حق آن حضرت خیانتی کرد که مستوجب عقوبت شد.حضرت خواست که او را تادیب کند.غلام آیه ای خواند:(والکاظمین الغیظ) حضرت فرمودند: « خشم خود را فرو خوردم» غلام گفت : (والعافین عن الناس) حضرت فرمودند : « از گناه تو در گذشتم . » غلام گفت : (والله یحب المحسنین). حضرت فرمودند : « تو را آزاد کردم و دو برابر آنچه بیشتر از من می یافتی ، برای تو مقرر گرداندیم. »

امام حسن(ع)

در باب زیارت امام رضا علیه السلام :
پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است: « در آینده پاره ای از تن من در دیار خراسان به خاک سپرده می شود که هر مومنی آن حضرت را زیارت کند ، خداوند عزوجل بهشت را بر وی واجب و آتش را بر بدنش حرام می گرداند. »

امام رضا(ع)





کلمات کلیدی: ارتحال، شهادت، حضرت محمد(ص)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)
ارسال در تاریخ سه شنبه 87/12/6 به قلم محمدحسن

.:
By Ashoora.ir :.